Min väg i livet.

Jag har funderat på saker & ting den senaste veckan som varit. Om allt som händer, vad jag känner, vad jag vill göra, hur jag mår, trivs jag, gjorde jag rätt.. Ja jag har funderat på allt mellan himmel och jord verkligen. Jag kan inte riktigt heller sätta ord på vad jag vill komma fram till heller. Ibland känns det som att jag lever i en egen liten bubbla och vill bara ut därifrån och ibland vill jag bara gömma mig kvar inne i den bubblan. Som vanligt får man ingen som helst rätsida på varken ut eller inn. Jag vet att allting som händer och allting jag gör har en mening. Allting som jag upplever gör mig för varje dag starkare och rikare på erfarenhet. Det är bara så att ibland tappar man balansen en gnutta och det är då man börjar tvivla & tänka. Fast och andra sidan tror jag bara att det är positivt att livet går upp & ner. För tänk om allting skulle gå i samma bana hela tiden, vad tråkigt det skulle vara! Nej jag tror att man lär sig något av varje uppförsbacke och sen blir nästa nerförsbacke mycket roligare & intressantare : )
Jag satt och läste igenom alla mina gamla blogginlägg imorse och det var väldigt givande måste jag säga. Samtidigt som det var lite jobbigt oxå. Men där fick jag verkligen facit på det mesta som snurrar i huvudet. Mycket känslor, massa känslor, bara känslor!! När jag såg tillbaka på mitt liv innan oktober 2008 så förstod jag verkligen vilken utveckling & förändring jag har gjort och gått igenom. Det var otroligt härligt att verkligen gå tillbaka och läsa hur allting var då och hur jag upplevde allting. Nu idag är allting helt annorlunda och jag är så glad att jag valde den vägen jag valde att ta : ) Det är på ett sätt lite tråkigt att jag på den vägen tappade min bästa vän men samtidigt var det ju en mening med det oxå, även om jag inte riktigt kunde förstå det precis just då. I nuläget är jag ju tacksam för att det blev som det blev med tanke på allt gott det förde med sig. Samtidigt kan jag ju erkänna att jag att jag gärna hade haft honom vid min sida i vissa stunder eftersom det var en person som följt mig hela vägen innan allt.
Hur som helst så skulle jag tacka honom idag för allting som vi varit med om och önska honom all lycka i sitt liv : ) Tänk hur saker & ting förändras med tiden och hur livet aldrig blir som man tror att det ska bli. Jag är iallafall otroligt lycklig över att jag står där jag står idag och har dom finaste vännerna i världen och den mest omtänksammaste familj man kan önska sig. Tusen tack <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0