Anatomi. Fysiologi. Kost. Träningslära.

Flera dagar fyllda av massor av nya kunskaper och inspiration !! Vi har gått igenom allt från anatomi, fysiologi, kost och träningslära!! Det är så himla intressant och spännande. Det är helt galet hur mycket teorier det finns om just kost och träning. Vi har slagit hål på sjukt många myter kan jag säga. Man har trott att vissa saker har varit på ett vis för att man " HÖR " att det är så! Det känns som att jag har lärt mig en hel vetskap på bara några dagar. Ändå finns det såååå sjukt mycket mer att lära!
 
Jag är en person som har tränat hela mitt liv. Allt från skidåkning, fotboll, handboll, ridning, simning, dans mm.. Har testat på det mesta : ) Nu är det verkligen gym och löpning som gäller!! Och självklart alla olika pass som finns att gå på! Mina favoriter just nu är bodybalance och x-fit : )
 
När det gäller kosten så äter jag en väldigt varierad kost! Jag tror på att äta allt med måtta : ) Utesluter ingenting utan kör den vanliga " tallriksmodellen" dock lite mer fokus på protein eftersom jag tränar och rör på mig så pass mycket. Har alltid haft en bra ämnesomsättning och förbränning ( både på gott&ont ) Hade en period i mitt liv där jag trände EXTREMT mycket och åt på tok för lite!! Det resulterade i överträning. Vilket betyder att kroppen börjar bryta ner musklerna istället för att bygga upp dom... Det var en jättejobbig period i mitt liv och jag fick avstå från träningen ett bra tag... Det var under gymnasiet och jag jag estet dans så det var som ett slag i magen att inte få dansa på ett tag... Just då var ju dansen ALLT!! Men jag kom på fötter igen efter mycket vila, återhämtning, samtal och ändrade kostvanor! Så jag vet verkligen hur viktig kosten är när man är en aktiv person!
Det finns alltför många som tränar hårt och äter för lite...
 
Jag har tenta på torsdag så nu är det plugga järnet som gäller!! Är faktiskt lite nervös... Men hoppas på att det ska gå bra! Nu får hålla tummarna för mig ; )
 
 
 
 
,


Kommentarer
Postat av: Linn

Vad roligt det låter!! Går du kurs på univ.?

Svar: Det är jätteroligt!! Nej jag läser på The Academy, dom har massa olika utbildningar, tex personlig tränar, kostrådgivare osv.. Hur går det för dig med plugger Linnzan ??
Jenny Johansson

2012-09-18 @ 17:56:25
URL: http://Http://www.linnrudh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0